Klacht

Wanneer je winkelt bij Shapeit volgen wij de Deense koopwet. Volgens de wet heb je altijd 2 jaar reclamatierecht op je aankopen.

• Wanneer je een fout of gebrek aan je product ontdekt, moet je hier binnen redelijke tijd over reclameren. Met redelijke tijd wordt bedoeld dat dit binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek moet gebeuren.

• Nadat je een fout, schade of iets dergelijks aan een product hebt ontdekt, vragen wij je om dit formulier hier in te vullen

• Als wij de retourzending goedkeuren, ontvang je een cadeaubon voor de aankoop van hetzelfde of een vergelijkbaar product

• Zodra wij je artikel hebben ontvangen, zal het worden beoordeeld door professionele vakmensen die kunnen vaststellen of er sprake is van een fabricagefout. In het geval dat je klacht terecht is en het niet alleen om normale slijtage en gebruikssporen gaat, zullen wij de schade of fout laten herstellen door een kleermaker. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan bieden wij je een nieuw artikel aan.

Wat is slijtage:

Let op: slijtage wordt gezien aan duidelijke gebruikssporen op het artikel. Bijvoorbeeld dat het elastiek in het materiaal versleten is, dat de vezels uit elkaar zijn getrokken op kwetsbare plekken (bijvoorbeeld het kruis waar de stof uit elkaar is getrokken), of dat het artikel erg verwassen is, kleur heeft verloren, is gaan pillen of soortgelijke sporen door het wassen of wasmiddel. Daarnaast zijn naden die duidelijk uit elkaar zijn getrokken en niet alleen verkeerd zijn losgeraakt, ook geen geldige reden voor reclamatie.

Het kan ook zijn dat de maat niet 100% correct bleek of dat het artikel aan meer fysieke belasting is blootgesteld dan je als consument redelijkerwijs mag verwachten.